Δοκιμές, από την κολεκτίβα Medea Electronique στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Πότε (Ημ/νίες) Τοποθεσία Τιμή
Από Κυριακή 13.03.2022
έως Κυριακή 03.04.2022
Έχει Λήξει!
Αθήνα  ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΜΙΑΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ 8€ ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΤΡΙΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ 20€ 

Δοκιμές
Από την κολεκτίβα Medea Electronique
Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Κυριακή 13 & 20 Μαρτίου 2022
Κυριακή 3 Απριλίου 2022

Το Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά παρουσιάζει την καλλιτεχνική κολεκτίβα Medea Electronique, για τρία κυριακάτικα μεσημέρια, το καθένα με διαφορετικό χαρακτήρα.

Πρόκειται για τρεις διαλέξεις - περφόρμανς για τον ήχο, την ηχητική δραματουργία, τον αυτοσχεδιασμό και τα νέα μέσα ή αλλιώς τρεις συναντήσεις όπου η πράξη τροφοδοτεί σε πραγματικό χρόνο τη θεωρία και αντίστροφα.

Οι «Δοκιμές» έχουν συμμετοχικό χαρακτήρα και απευθύνονται στο ευρύ κοινό για να παρουσιάσουν τους σύγχρονους πειραματισμούς. Η Medea Electronique, με τη συμμετοχή κάθε φορά διαφορετικών καλλιτεχνών, αναπτύσσουν έναν διακριτό άξονα προβληματισμού-πειραματισμού.

Κάθε διάλεξη-περφόρμανς ξεκινά με μια σύντομη παρουσίαση του θεωρητικού πλαισίου, με σκοπό να επικοινωνηθούν στο ευρύ κοινό λήμματα του «λεξικού» της σύγχρονης τέχνης.

Αναλυτικά οι παραστάσεις:

Κυριακή 13/3/2022
ώρα 13:00

KΑΣΣΑΝΔΡΑ

Οι χρησμοί δεν είναι ποτέ αρκετά ακριβείς. Δεν λένε πότε η ατυχία θα συμβεί, δεν λένε πώς θα γίνει. Και έτσι, ο άνθρωπος καθίσταται διαρκώς υποχρεωμένος να παίρνει την ευθύνη των πράξεων του και να γίνεται δημιουργός της Ιστορίας. Μια μουσική performance, που μέσα από την αρχετυπική φιγούρα της Κασσάνδρας εξερευνά το πού και πώς στέκει το υποκείμενο που στοχάζεται σε σχέση τα μελλούμενα, την ανάγκη για την κατασκευή και τον οραματισμό του, την ανάγκη για επιστροφή στα μεγάλα σχήματα, το νόημα και την αφήγηση.

Ανασυνθέτουμε την προφητεία προβάλλοντας το τι πραγματικά θα αντιπροσώπευε σήμερα η μαντική δίνη της Κασσάνδρας, ένας τέτοιος διαρκής οραματισμός, ποια θα ήταν η ίδια η Κασσάνδρα. Μέσα από τα δικά της λόγια, η Κασσάνδρα συστήνεται ως:

«Αυτή που λάμπει.
Αυτή που ξεχωρίζει.
Αυτή που υπερέχει του άντρα
Αυτή που ξεχωρίζει απ' τον άντρα
Που ξεχωρίζω απ' τους ανθρώπους
Αυτή που ξεχωρίζει απ' τους άντρες
Αυτή που σφάζονται ποιος θα την πάρει»

*Το κείμενο αποτελεί πρωτότυπο έργο.

Συντελεστές:
Medea Electronique
Φωνές-Τραγούδι: Ελένη και Σουζάνα Βουγιουκλή
Κείμενο: Νέφελη Μαϊστράλη
Θέατρο-Περφόρμανς: Νικόλ Δημητρακοπούλου
Βίντεο: Βασίλης Κουντουρης

Κυριακή 20/3/22
ώρα 13:00

Trial

Σημείο εκκίνησης της videoart performance αποτελεί το περίφημο γλυπτό του Μιχαήλ Άγγελου, «Το ξύπνημα του σκλάβου». Λέγεται, πως ο καλλιτέχνης έστελνε ένα μαθητή του για να αναζητήσει τα αγάλματα του μέσα στις πέτρες. Ο μαθητής έπρεπε ανάμεσα σε σκόρπια κομμάτια μάρμαρου να εντοπίσει τα εν δυνάμει έργα, όπου εγκλωβισμένα μέσα στη κυρίαρχη ύλη ανέμεναν την απελευθέρωση τους από τον καλλιτέχνη.

Η ιδέα αυτή υποσκάπτει αυτήν τη δημιουργίας από το μηδέν. Στη θέση της προτείνει μια σχεδόν από μηχανής θεού επέμβαση του καλλιτέχνη, σε ένα έργο το οποίο είναι ήδη έτοιμο και πρέπει με προσοχή και υπομονή να απελευθερωθεί. Είναι μια εργασία αφαίρεσης και αναζήτησης της τελειότητας που αναμφισβήτητα υπάρχει.

Συντελεστές:
Medea Electronique
Χορογραφία: Γιάννης Νικολαϊδης
Χορός: Αγγελική-Κρηναία Μπεβεράτου
Εικαστικός: Νίκος Παπαδημητρίου
Βίντεο: Michael Tebinka

Κυριακή 3/4/22
ώρα 13:00

Η ΔΙΚΗ

Η περφόμανς επιχειρεί, μέσα από την κριτική παρουσίαση της διαδικασίας απονομής δικαιοσύνης και ευθυνών, να μιλήσει για την ανάγκη επανεφεύρεσης του κοινού εκείνου χώρου διαπραγμάτευσης (διαπροσωπικής και συλλογικής). Μας ενδιαφέρει η κατασκευή ηρώων και εξιλαστήριων θυμάτων, η πολιτική ευθύνη σε καιρούς μετα-δημοκρατίας και το ιερό δικαίωμα στην απολογία.

Συντελεστές:
Medea Electronique
Θέατρο-Περφόρμανς: Γιώργος Βαλαής

 
Κάντε Like το psixagogia.gr